Syriska asylsökare håller med SD:s politik – Sverige tar in för många asylsökare

Syriska asylsökare håller med SD:s politik – Sverige tar in för många asylsökare


flyktingar_asylanter_sverige_

I en signerad krönika från Expressens Lotta Gröning får vi veta att syriska asylsökare som bor på asylboenden håller med Sverigedemokraterna i deras invandringspolitik – Sverige tar emot på tok för många asylsökare. Så många att de som kommer hit inte kan tas om hand.

Lotta Grönings krönika i Expressen:

”Sverige är det land i EU som tar emot flest asylsökande. Många av oss är stolta över det. När människor drabbas av brutalt våld och krig måste de få en fristad. Men bakom den generösa fasaden, där vi öppnar våra hjärtan och erbjuder en trygg tillvaro, finns en annan verklighet. En verklighet där drömmen om det fantastiska Sverige faller i bitar och människor förlorar sin värdighet och känslan av att vara människa.

På många av Migrationsverkets korttidsboenden för asylsökanden finns ångesten, maktlösheten, frustrationen. Men framför allt finns frågor. Varför måste vi sitta här, varför får vi inte arbeta eller lära oss svenska, varför tar det minst ett halvår för första intervjun med Migrationsverkets handläggare, varför har ni lagar och regler som inte är mänskliga? Varför sitter vi här?

Jag kom till asylboendet Norrgården i Fagersta. En av de första vi mötte var tioåriga Nabil från Syrien. Han åkte omkring på rullskridskor och tolkade åt oss från syriska till svenska. Nabil berättade att han tillsammans med sin pappa bott på Norrgården i ett år och två månader. Trivs du här då frågade jag.

– Jadå, svarade han, men det enda jag vill ha är min mamma. Jag längtar efter mamma.

Nabils pappa berättade, (hur vi vet att detta är sant eller ej vet vi ju inte alls, red anm), att pojken vaknar varje natt och skriker efter sin mamma och att han flera gånger har pratat med Migrationsverkets handläggare och bett om hjälp. Pojken mår inte bra, säger han.

Nabils pappa är apotekare från Syrien, hans fru som kvar i landet är också apotekare. Han berättar att de hade ett bra liv, två bilar, ett fint hus och gott om pengar. Men kriget tvingade dem att fly.

– Jag är så förundrad, säger Nabils pappa, över de lagar och regler ni har. De är inte mänskliga.

Han poängterar att vi borde ha tänkt efter före innan vi släpper in så många människor.

– Vi måste ju få en dräglig tillvaro också här. Det enda vi kan göra på detta asylboende är att äta och sova. De vill vi inte, vi vill arbeta. Ni journalister fortsätter han, ni kommer hit ofta och pratar med oss, men ingenting händer, vi är bara ett arbetsmaterial som ni river av. Vi är med andra ord ingenting.

Jag är övertygad om att om kriget skulle upphöra skulle varenda syrier åka hem direkt. Människor flockas omkring oss. De berättar om sin situation. Inga pengar, inget arbete och inga kläder. De har inte råd att gå till doktorn och kvinna kommer fram med sitt sjuka barn som hon inte har råd att köpa den specialkost barnet behöver för att må bra.

”Hjälp oss”, säger hon. När vi står där omgiven av ett tjugotal asylsökande som alla berättar sin historia och beskriver sin frustration kommer en man in med en ung pojke.

– Finns det någon ansvarig här?, frågar han. Jag hittade denna pojke på centralen, han hade fått en biljett till Fagersta och besked om att någon skulle hämta upp honom när han kom. Nu har han stått där i två timmar så jag tog med honom hit.

Men det fanns inte någon ansvarig. Sverige har öppnat sitt hjärta, men stängde det genast. Vi behandlar de asylsökande ungefär som krigsfångar.”

Print Friendly

Publicerad: 9 november, 2014 kl 21:35 under kategorin Krönikor/Insändare/Debatt.

Kommentera gärna artikeln, men iakttag då vanlig nätetikett. Håll en trevlig ton och en hyfsad nivå på argumenten. Håll er till ämnet i artikeln. Exponerat ansvarar ej för innehållet nedan då vi inte förhandsmodererar kommentarerna innan de publiceras. Ni är själva helt ansvariga för vad ni skriver.
  • SPdlr

    HAHAAHAHAHAHAAHAHA !!!!

  • Vikinglina

    ” – Vi måste ju få en dräglig tillvaro också här ”

    Det är ju självklart att ni ska ha en dräglig tillvaro, hur uppfyller vi den?

    Svenska folket (87%) har öppnat sitt hjärta fd landsförrädaren sa ju det, nu är det en ny landsförrädare han öppnar hela statens hjärta, han har tom godkänt ett land som inte finns, den sk statsministern är erat hopp.

  • Om man trivs bättre i flyktinglägren så går det bra att återvända.

  • manndo

    Otroligt !!!!! Men ändå en logik som inte ens våra politiker vill se och förstå..STÄNG GRÄNSEN !

  • maine coone

    Desto fler bidrag och pensioner……desto mindre till dom som kom först.

  • jordbruket

    De har ingenstans i sina uttalanden uppgivit att flyktinglägren är att föredra framför asylboenden i Sverige. Poängen var att de ansåg att Sverige tar emot fler asylsökande än vad man mäktar med, och att det drabbar de anländande flyktingarna vars framtid blir oviss då de tvingas tillbringa tiden på ett asylboende under ständig osäkerhet kring huruvida de ska sändas tillbaka eller ej.

  • argkvinna

    Arbeta?????Med vadå???Är det ingen som ypplyser dom om vilken arbetslöshet vi har här.Bättre att dom drog till Rumänien som har blnd den lägsta arbetslösheten i EU.Å sen är det närmare hem för dom oxå

  • Svensk kvinna

    Tyvärr, har Sverige blivit skit dåligt – sedan vi importerat folk från andra länder. Eftersom jag är Svensk och född på 1950-talet – så ser jag försämringarna hela tiden.

  • Svensk kvinna

    Ja, men om alla flyktingboende blir överbefolkade – då kanske det är bättre att återvända.

  • Cattis

    Tar in för många???..

    Nej, nej, nej…Enligt Marit Paulsen har Sverige plats för 200.000.000 importer.. Jäpp, just det, 200 miljoner… Så håll i hatten, snart öppnas dammluckorna på vid gavel istället för denna lilla rännil…

    https://www.youtube.com/watch?v=GhbBWcZ4AAU

  • jordbruket

    Jag ser inte bara nackdelar med invandringen vi haft sedan 1960-talet. Arbetskraftsinvandringen vi hade under de första två decennierna var positiv för den ekonomiska utvecklingen i Sverige, och hade våra resurser räckt till tror jag inte att invandringen skulle vara ett sådant stort problem. Självfallet måste vi sätta någon gräns för hur många vi kan ta emot, men jag anser det vara tråkigt att många här är så föraktfulla mot invandring blott av anledningen att de anländande icke är som oss.

  • Vikinglina

    Vem ser inte försämringen Sverige är inte Sverige längre hur kan man förstöra ett land som politiker, var sitter hjärtat på dessa landsförrädare?

  • Busaren

    Till och med dom som varit här i tio minuter ser att Sverige är illa ute.
    De blinda leder de seende…

  • jordbruket

    Ärligt talat, har ni något emot EXAKT varje invandrare som är av utomeuropeiskt etniskt ursprung?

  • Vikinglina

    Du som verkar företräda jordbrukarna har du eget jordbruk?

  • jordbruket

    Ja, är storbonde. Hurså?

  • Vikinglina

    Jasså det var inte illa klarar du ditt jordbruk på egen hand?

  • latmask

    Men så bra. Du har säkert plats för 100-tals, kanske 1000-tals invandrare. Du får också hjälp med jordbruket.

  • jordbruket

    Det gör jag definitivt.

  • jordbruket

    Jag driver inte en flyktingförläggning. Däremot har jag anställda som är av arabiskt och afrikanskt ursprung. Antalet anställda hos mitt företag uppgår till över 100 personer, så de med utländsk härkomst utgör inte en stor del av arbetskraften.

  • Christer Kvarnström

    blir det inte nyval blir jag jävligt besviken…kan aldrig bli sämre än det har blivit nu

  • Vikinglina

    OM du skulle bli sämre låt oss säga fysiskt, så kan du alltid erbjuda våra invandrare jobb hos dig, dem är verkligen SUGNA på jobb, de fullkomligt skriker efter jobb, ta tex romerna ett praktfullt folk som kommer från ex Bulgarien eller Rumänien dem är verkligen ett folk som kan trolla med händerna, ditt jordbruk kommer att göra succé på orten, snälla berätta om det funkade.

  • jordbruket

    Som sagt, jag driver inte någon välgörenhetsinrättning. Jag anställer endast sådana som behärskar språket mer eller mindre bra, och som är kvalificerade till arbetsuppgiften. Om jag skulle bli sämre, har jag två anställda som alldeles utmärkt kan ta min plats tills jag blir bättre. Så, slutligen, de invandrare som ingår i min arbetskraft är mycket arbetsdugliga individer. Klanka inte ned på dem är du vänlig!

  • Vikinglina

    Hoppas du inte blir sämre.


    Däremot har jag anställda som är av arabiskt och afrikanskt ursprung. Antalet anställda hos mitt företag uppgår till över 100 personer, så de utgör inte en stor del av arbetskraften.”

    Kan du berätta/förklara för mig varför det är så specifikt med araber och afrikaner?

  • jordbruket

    Det är väl inget speciellt med dem, jag bara tog dem som exempel. Jag har även anställda av annat ursprung, bland annat en väldigt flitig serb. Men som sagt, andelen utlänningar ur arbetskraften är av oansenligt slag.

  • Vikinglina

    Jag förstår du är verkligen en trovärdig person, jag skulle kunna tänka mig att bli anställd av dig, jag kan inget om jordbruk men att köra ut dynga behövs väl ingen kompetens för el?

  • pica_pica

    Av någon märklig anledning tycks dessa PK-politiker i sjuklövern fått för sig att ge flest ”flyktingar” plats och förmåner i Sverige utav alla länder. Mängden gör dem godast i sina egna ögon inte kvalitén. Ganska cyniskt och hjärtlöst kan man tycka. De skiter högaktningsfullt i vad svenskarna som betalar tycker och även om flyktingarna som vi inte längre klarar av att ge ett vettigt liv i Sverige.

  • jordbruket

    Alltså arbetsuppgifterna på mitt företag varierar. För dig som inte har så höga anspråk går det bra att sköta grovjobben så att säga, d v s att köra ut dynga och sköta om djuren. För den som gillar att handskas med fordon kan man hålla iordning traktorerna och skördetröskan, och på våren även styra dessa. Du är välkommen att söka anställning hos mig, om du tycker att det är okej att ha mörkhyade medarbetare:)

  • Vikinglina

    Jag gillar att jobba i mörker, finns ju lampor som lyser upp tillvaron,mitt CV= noll=0, jag är flexibel, tolerant, lyhörd osv….

  • jordbruket

    Du är så välkommen. Du kan för all del arbeta i källaren, där vi förvarar potatisen. Vi lagrar nämligen potatisen som förr i tiden, då de även smakade mycket bättre än idag.
    Tolerans fordrar jag av mina anställda. Att behandla någon sämre på grund av religion, hudfärg eller dylikt kan jag inte acceptera. Det är du medveten om hoppas jag. Sedan om du är flitig och flexibel är en stor tillgång för oss.

  • Kejsartetra

    Om ett land totalt sett har ca 35 000 lediga jobb och ca 400 000 arbetslösa, tillverkningsindustrier säljs till utlandet och flyttas till utlandet eller läggs ner, flera hundra tusen arbetstillfällen har flyttats till Kina och andra asiatiska länder, det är bostadsbrist överallt, kostnader idag på kanske 250 miljarder per år för att alla utan jobb ska få bo, äta mat, åka hem till sina hemländer de flydde från pga krig och elände! mm osv.
    Tycker du att samma land ska fylla på med flera hundra tusen arbetslösa varje år i en allt hetsigare takt?
    Samtidigt demonteras skola, vård och omsorg till knappt ingenting för det finns inga pengar.
    Du är jordbrukare säger du, någon ivrare sa att de importerade människorna ska spridas ut i landet och syssla med jordbruk för att Sverige behöver det. Märkligt, varför har det Svenska jordbruket slaktats så till den milda grad att grönsaker mm måste importeras?
    Det de flesta protesterar mot är inte människorna som kommer hit, det är att de överhuvudtaget kommer hit. Sverige är fullt och fattigt.
    Kom ihåg vad Borg och Reinfeldt sa innan de försvann!

  • jordbruket

    Då jag ägnar i stort sett all vaken tid till att sköta finanserna hos mitt företag, är jag inte så insatt i politik. Jag kan dock säga att det styre vi haft de senaste åtta åren gynnat både mig som arbetsgivare och mina anställda, på så vis att den lägre arbetsgivaravgiften lett till att jag kan anställa fler, varvid antalet arbetslösa kan minskas, utan att det påverkar mig negativt.

  • Kejsartetra

    Ok, håll dig i din bubbla och strunta i landet som helhet. Du märker nog när det börjar knaka i fogarna på allvar.

  • jordbruket

    Jag har inte sagt att mina landsmäns mående är för mig totalt ointressant, bara att Alliansens politik gynnat mig som storföretagare. Jag tror förresten inte att Sverige kommer att kollapsa inom en överskådlig framtid. Jag har som storbonde haft kontakter i Polen, och där kan man tala om en sämre ekonomisk situation.

  • Kejsartetra

    Repetition:
    Kom ihåg vad Borg och Reinfeldt sa innan de försvann!
    Upplysning:
    Sverige utökar sin statsskuld med ca 45 mnkr per timme (ca 1 mdkr per dygn) för att kunna betala effekterna av integrationspolitiken.

    Tack för kaffet!

  • jordbruket

    Jag tror inte ett ögonblick att integrationspolitiken försätter landet i ekonomiskt fritt fall. Så klart är det inte bra med en växande statsskuld, men jag tror inte på en utveckling liknande den i Grekland för ett par år sedan. Jag tror att många invandringskritiker anför ett ekonomiskt argument som täckmantel för ett allmänt motstånd mot utlänningar i Sverige.

  • Stephen Landberg

    Betalar du eller skattebetalarna deras löner ? Misstänker det sistnämnda .

  • SPdlr

    misstänkt troll/expo-agent. en svensk bonde med såna massor av anställda, inkl invällare av sämsta ursprung, jag tillåter mig tvivla…

  • AAkeS

    Det är inte ett dugg märkligt men sanningen är dold för svensson.
    Läs på om ”problem, reaction, solution” så har du svaret. Sverige befinner sig i problem-uppbyggandet just nu. Reactionen (a la Maydan kanske) kommer med för mycket av det ”goda”. Solution ”polisstat”.

  • AAkeS

    Snacka historielös. 2 miljoner svenskar flydde Sverige på 1800-talet p.g.a. svält och religion.
    Det finns ett gäng superrika individer som skulle kunna stoppa alla krig på en vecka och utrota fattigdomen på kanske halvt år. Men var är den debatten?

  • Tommmy

    Sverige har aldrig varit bra på flyktinghjälp eller mottagande.. Att klappa folk på huvudet och veta bäst är vi jäkligt duktiga på.. Skäms på er att PK-Idioter!!

  • Old-school

    Hej jordbruket!

    -”Jag driver inte en flyktingförläggning.” – – (lång-väg till slutsats)- – ” så de med utländsk härkomst utgör inte en stor del av arbetskraften.”

    Vi är många vilket sitter och funderar vem som döljer sig bakom ditt justnu aktuella pseudo.
    Ensak är säker lantbrukare oavsett kalliber kommer aldrig att plita ned de märkliga rader vilka kan följas i ditt spår.
    Det närmaste agri-horti-kultur du befinner dig är med största sannolikhet tillfällen med dina krukväxter eller liknande, dock kämpa på.

    Mvh

  • arguing_on_the_internet

    Vad är det för fabrikat på traktor och skördetröska? Vilken sorts potatis? Vilka typer av certifiering behövs för att ha djurbesättning? Vad för typ av djur, kor? Hereford eller?

    Tveksam till att du är vad du utger dig för att vara…

  • Jan-Ove Malmgren

    Ligger mycket i vad du säger. PK-idioter lever och verkar för att uppfylla sin egen förträfflighet. Allt annat kommer i andra hand – eller ingen alls.

  • orvars korvar

    hahahaha lustigkurre. du har ju bra fantasi iallafall hahahah..

  • orvars korvar

    högburet huvud?? du får vara glad om du får behålla huvudet när islamisterna och IS tar över här

  • Jesse Pinkman

    Ännu en modig man som lämnat frun för att själv fly.
    Hoppas han meddelar alla bekanta som funderar på att ta sig hit hur värdelöst det är i Sverige så att de inte kommer hit.

  • Rep.- on

    Varför har inte någon assyrier berättat att de hatar muslimer och ser att det väller in muslimer i Sverige och är rädda för det de har flytt ifrån, finns i Sverige!
    Alltså det måste ha funnits assyrier som har nämnt detta för Lotta Groning eller som en allmän vetskap bland journalister i vilket fall som helst, även skrivit in den raden! Just det, muslimerna har blivit Sveriges heliga Kor!
    Varför röstade ca 30 000 assyrier på Sverigedemokraterna?

  • codatronca

    ”Sverige är det land i EU som tar emot flest asylsökande. Många av oss är stolta över det” I vad ligger STOLTHETEN att ta hit folk till INGENTING ??? Bostäder,jobb som är grundbulten i folks liv finns ju inte längre !!! Vissa kommer ifrån ”oförbätterliga” kulturer och kommer ALDRIG att komma in i samhället,vad kommer att hända med dessa människor ???

  • SPdlr

    ***Moderat debattör sågar Reinfeldts migrationspolitik***

    – ”Reinfeldts vision om den humanitära stormakten karaktäriseras av dumhet och enfaldig godhet.” Orden är den moderata debattören Jens Kittels.

    [–]

    ”De nyckelskramlande surdegstalibaner som tror att SD:s framgång är slut för att Åkesson är sjukskriven bör nog tänka om…”

    ref: http://ledarsidorna.se/2014/11/gastkronikan-jens-kittel-livbaten/

  • snuffid

    Inte mycket att bry sig i, en gammal förvirrad tant.

  • Rättvisa

    Finns det någon ansvarig? Jajamänsan ring Erik Ullenhag vet ja.

  • SPdlr

    Enligt den doktrin som t ex Turkiets president, f d regeringschef Erdogan, muslimpartiet AKP, tillkännagivit gäller ”infiltration” i västländer, men inte ”integration”.

    Lojalitetsordningen är följande för islamtroende;
    1. Islam (enligt koranens oföränderliga skrivningar sedan 1400 år)
    2. Familjen/klanen
    3. Hemlandet, som invällaren lämnade
    4. ‘Kanske’ immigrationslandet, med ovanstående ‘
    ”förbud” mot integration

    Att bluffa sig till hur mycket pengar, bidrag och förmåner som helst, är behjärtansvärt enligt islam, eftersom man därigenom dränerar ‘de otrogna’, dvs icke-muslimska länder.

  • Rättvisa

    Stoltheten ligger i att förstöra ett fungerade samhälle. Reinfeldt hatar svenskar så in i hel……!

  • Cattis

    Iof… Men det finns folk som lyssnar på henne…Jag vet inte vems mentala kapacitet (eller avsaknad därav) det säger mest om, hennes eller deras….

  • Cattis

    Palme avskaffade tjänstemannaansvaret, så Ullenpallen har därmed frikort…..
    Stornäsan fortsätter att ställa till det, t.o.m från sin grav…..

  • SPdlr

    Kroknäsan, antar jag…

  • Cattis

    Över 100 anställda i ett Svenskt jordbruk….
    Bonden där jag arrenderar min jakt har ett rejält jordbruk, 1500 hektar + skog och köttdjursproduktion, han har 6 fast anställda och det klarar han sig på med extrafolk vid skörden…
    Men det är ju Svenskar som jobbar där, så att du behöver 100+ när du begagnar dig av Achmedar & Kunta Kintar är väl inte att undra på…
    Alternativt har du Sveriges klart största gård, så stor att den inte ens ryms på kartan….

  • Cattis

    Heja dig!!! :))

  • Cattis

    Utgödslingen normalt sett är automatiserad sedan länge, man trycker på en knapp…
    Att köra ut ”dynga” på åkrarna görs till största delen med svämtunnor idag… Man kör inte ut dynga, man kör ut sväm.. Men det vet väl du???
    Att sköta om djuren…Är det grovarbete enligt dig???
    Det är normalt sett automatiserat med mjölkrobotar, datorer som fodrar ut exakt mängd, automatiserade borstar som korna nyttjar med visst behag..Mm, mm…
    Du har inte riktigt koll verkar det som, lever du kvar i 1800 talets jordbruk???

  • Cattis

    Här har du hans maskinpark, som du ser är den ganska omfattande…:))

  • Mac1340

    Var tog han vägen svinefeldt förresten? Gått i landsflykt eller?

  • Kejsartetra

    Jag tar motvilligt en påtår. Du är sanslös.

  • Risto Matinen

    Det är typiskt att fulmedia lyckats hitta och skriva om en asylparasit som påstår sig vilja jobba. Förvisso finns det säkert sådana, rent av denne. Asylmajoriteten nöjer sig med att leva på den antisvenska statens generöst utdelade rånbyte från skattebetalarna på livstid, egen brottslighet samt vinstlotter från DO-maffians beskyddarpengar.

    Man kan hoppas på att de dåliga förhållandena på asylslotten sprids till väntande invasionshorder, så att de avstår resan hit, till vårt fromma. Risken finns förstås att det bara avskräcker de få som skulle kunna bidra med något positivt här, och andelen mänskligt avskräde ökar. Själv önskar jag att Sverige blir ett helvete för asylparasiter, så att inga/ytterst få kom. Inte som nu, ett paradis och en katastrofisk nivå på invasionen.

  • arguing_on_the_internet

    Så när någon inte vill ta hand om grisarna, då de är orena djur enligt vederbörandes religion, då är det OK att han tar rast istället och ni blir en man kort i just det arbetsmomentet? Är du en sån här vedervärdig bonde som låter religiösa komma och handla levande djur för att sedan halal-slakta direkt på uppfarten innan de åker hem med bytet? Det bryter mot en del regler och förordningar kan jag tala om för dig.

  • Bajen666

    FAS 3 har väl gynnat dig och din arbetsgivare…skojare är vad ni är och förblir.

  • arguing_on_the_internet

    Du vill bara ha billiga öststatare som du kan betala svart o billigt för att måla om stolpar, ladan och stallet, sen går du och röstar på partier som gör det orimligt dyrt och krångligt att anställa en svensk för samma jobb.

    Idiot!

  • Bajen666

    Då kan du icke vara en sk. ”storbonde”..trams och rappakalja verkar du bra på.

  • Kejsartetra

    Läst på Thoralfs blogg:
    ”Under juli månad uppnådde Migrationsverket en drömgräns! Antalet anställda på Migrationsverket översteg för första gången 5 000 anställda. Eller närmare bestämt 5 025 anställda den 31 juli.
    Under det senaste året har antalet nyanställningar uppgått till drygt 700 personer.
    Går man tillbaka i tiden så var antalet anställda den 1 januari 2005 ca 1 530 personer på Migrationsverket.”

    Klart som korvspad att myndigheten inte hinner med i importörernas tempo. De är tvungna att anställa hundratals personer ”hela tiden” för den allt tätare strömmen av lycksökare. Enligt uppgift anställs många invandrare, en del tar med sig sin kultur in till myndigheten men de döms för mutbrott när de avslöjas.
    Snittlönen är 29 600 kr per månad, där är det som det ser ut inte tal om låga ingångslöner…

  • Bajen666

    Ingen grisbonde då med andra ord.

  • IDH

    Finns det nåt i hela världen som skulle göra dessa gnäll och kravmaskiner nöjda?

  • Tussen10

    Efter fullgjort arbete med att ödelägga Sverige i bästa Bilderberganda så mottar han nu sin belöning hos den härskande finanseliten, förmodligen i landet ”over there”…..

  • enavde400

    Vi har även lånemässigt nått en ”drömgräns”,
    vi lånar nu en miljard, eller tusen miljoner,
    varje dygn….
    statsskuld.com

  • meta

    Ha ha ha! välkommen till verkligheten! Insiktsfullt av nyanlända. De ser på första parkett var det barkar hän. Det är bara intressant för godhetsmaffian att ta emot så många som möjligt, sedan skiter man i resten och sippar lugnt vidare på sin latte på Södermalm. Träffsäker kommentar av flyktingen om journalister. Det är mycket så det är. Ett arbetsmaterial och något för journalisterna att snyfta över.

  • meta

    Om det finns vettiga, seriösa och ansvarsfulla människor bland asyllanterna vilket det givetvis finns så förstörs dessa effektivt av Sveriges mottagande. Resten utnyttjar systemet så mycket de kan och hinner med.

  • meta

    En organisation som nyanställer i detta rasande tempo måste löpa risk att få in oönskade anställda, oprofessionella, ej utbildade och lämpliga för arbetsuppgiften. Snart består väl hela Migrationsverket av Fas 3 anställda?

  • Tussen10

    Denna människa har nått bäst-före-datum för länge sedan och är dessutom i avsaknad av allt vad logik heter. 200 miljoner i Sverige? Hahaha, och hur många vindsnurror skulle behövas för dessa, vad skulle hända med vår natur och vilda djur, var skulle alla bo och arbeta och hur i all världen skulle vi kunna föda alla dessa människor när vi idag har mat för en vecka i en krissituation? Herregud, tanten skulle behöva placeras på närmsta mentalsjukhus och hur denna kärring kan tillåtas härja runt i Bryssel är för mig en gåta.

  • Intepkmen

    Alliansen utlovar 300000 bostäder 350000 jobb 2020

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19831218.ab

    Kommer 350000 ”flyktingar 2014-2018

    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ar-planen-for-det-nya-flyktinglaget-1/

    Hur svårt ska det vara?

  • rollo

    Förra veckan var 120 personer som sökte asyl, från forna Jugoslavien, där det inte varit krig på 15 år. Kommer dom också att få asyl?

  • Kejsartetra

    Från de sex delrepublikerna har under januari–oktober 924 personer sökt asyl, 33 bifall.

  • RobertSt2

    Börjar de bli oroliga att pengarna som betalas ut inte skall räcka till just dem?

  • rollo

    Om det är 33 bifall , blir jag nyfiken, på vilka grunder?

  • vitskinn

    En konsekvens av att Sverige och väst beskylls för problem i uländerna som kolonialism, slaveri, koldioxidutsläpp och företag, som förstör och påstås ha något ansvar för uländerna istället för de själva. Kritik får inte framföras.
    Uländerna har blivit bortskämda och lärt att inte ta eget ansvar. Behöver bara kräva av väst. Pengar går till ingen nytta. Måste krävas eget ansvar. Dräneringen av pengar till ingen nytta måste upphöra.

  • Gabrovitcs

    Zigenare för de är en illa sedd minoritet i alla länderna på Balkan likaså i Centraleuropa.

  • ivrea

    Syrierna har, med rätta, begripit, att en tårta inte går att dela på i hur många som helst bitar Därför oroar de sig för ”konkurrensen”.
    MEN, icke så. Ni är ju i Sverige Världens mest blåögda land!
    I minst dubbel bemärkelse.
    Vi har bemärkta människor såsom M. Leissner, E.Ullenhag,Fru Nyman,alla
    Miljöpartister som uppenbart inte vet ett skvatt om nationalekonomi och samhällsplanering.

  • RobertSt2

    Tärning eller kort. Take ure pick.

  • Det har de haft 8 år på sig att fixa. De har varit medvetna om bostadsbristen länge. Flosklerna haglar, ruttet av dem!

  • Dom ”anställda” lyser med sin frånvaro. Kanske har rast.

  • Det var tal om jobb inom FN, vet inte säkert.

  • Gunnar Edlund

    Mona Sahlin

  • Gunnar Edlund

    plus anhöriginvandring, alltså ca 800.000 lika många som röstade på SD.

  • Gunnar Edlund

    Får de avtalsenlig lön?

  • 100%-SD

    Där borde SD värva medlemmar som kan vittna i Rosenbad om den inhumana och faktiskt rasistiska asylslaveri sjuklövern bedriver med asylbaronerna som deras främsta skattedränerare! En välfärdsslakt där skattemedel går till privata riskkapitalister istället för att komma oss skattebetalare OCH även asylsökarna till nytta- det enda jag håller med V om- förbjud vinster i välfärden, speciellt inom Asylmottagning. Asyl skall vara humanitär angelägenhet, INTE drivet av vinstintresse…Svensk asylpolitik är inget annat än människohandel!!

MediaCreeper Creeper